Amerikalıların çoğu gibiyseniz, akıllı telefonunuza yapıştırılmış durumdasınız. Muhtemelen e-postalara yanıt vermek, haberleri takip etmek ve sosyal medyada arkadaşlarınızla etkileşim kurmak için ona güveniyorsunuz. Aslında, 2016’nın sonu, mobil internet kullanımının masaüstü kullanımını ilk kez geride bıraktığı ve mobil için yüzde 51,2’yi masaüstü için yüzde 48,7’ye çıkardığı oldu.
Bunu göz önünde bulundurarak, işletmenizi mobil uyumlu hale getirmek ve bu forum için hangi tür içeriğin kullanılmasının en iyi olduğunu öğrenmek için daha fazla neden için okumaya devam edin.
Web Sitenizi Mobil Uyumlu Hale Getirmek İçin 10 Neden
Bir web sitenizin olması, onun telefon ve tabletler için optimize edildiği anlamına gelmez. Biraz ekstra tasarım çalışması gerektirse de, mobil uyumlu bir site için bu 10 neden buna değer.
- Google, mobil uyumlu web sitelerine , mobil arama sonuçlarında olmayanlara göre öncelik verir. 2015’te meydana gelen Google algoritma değişikliği, Google’ın mobil arama sonuçlarını görüntüleme şeklini değiştirdi . Mobil cihazlar için optimize edilmiş web siteleri, optimize edilmemiş web sitelerinden daha iyi sıralanır.
- Her yerdeki insanlar , basit internet aramalarından büyük bilet ürünleri satın almaya ve çok daha fazlasına kadar her şeyi yapmak için mobil cihazları kullanıyor . Nedeni? Hızlı ve kolaydır. Her sektördeki tüketiciler bağlantı kurmak ve aradıklarını hızla elde etmek ister. Mobil cihazlar için optimize edilmemişseniz, müşterilerinize anında hizmet sunamazsınız.
- Sektörünüzdeki müşterileriniz, müşterileriniz ve etkileyicileriniz arasında güvenilirlik oluşturmanıza yardımcı olur . Mobil uyumlu bir web sitesi ile, sitenizi bir mobil cihazda ziyaret etmeye çalışan herkes uygun bir deneyim yaşayacak ve bu, sizi güvenilir bir bilgi, ürün ve hizmet kaynağı olarak görmelerini sağlayacaktır.
- Standart bir en iyi uygulama haline geliyor . Pek çok web sitesi mobil uyumludur ve her geçen gün daha fazlası çevrimiçi hale gelmektedir. Duyarlı web tasarımı, mobil optimizasyonu daha basit ve herkes için erişilebilir hale getirdi ve bu, kullanıcıların mobil cihazlarında gezinirken bu düzeyde bir işlevselliğin standart olarak gelmesini beklemeye başladıkları anlamına geliyor.
- Daha fazla müşteriye daha hızlı ulaşabilirsiniz. Web sitenizi mobil uyumlu hale getirmek, müşteri tabanınızı otomatik olarak mobil arama yapan herkese açar. Ve daha da iyisi, müşterilerin sitenizi araması veya bulmak için tam URL’yi yazması gerekmeyecek – sizi hızlı ve kolay bir şekilde bulmak için arama yapmaları yeterli.
- Müşterilerinize çok şey kazandıracaksınız Bir müşteri veya potansiyel bir müşteri bilgi bulmak veya sattığınız bir şeyi aramak için sitenize girdiğinde, deneyimin harika olmasını istersiniz. Pek çok kişi web’e erişmek için mobil cihazları kullandığından, yalnızca mobil uyumlu bir web sitesi bu deneyimi sunabilir. Mutlu müşteriler sitenize geri dönecek ve başkalarına sitenizin ne kadar harika olduğunu anlatacaktır. Mutsuz müşteriler ise tam tersini yapacaktır.
- Çünkü Google bunu yapmanızı istiyor. Web yöneticileri, Google’ın size bir şey yapmanızı önerdiğinde, onu gerçekten yapmaya çalışmanız gerektiğini bilir. Bu, web sitelerini mobil uyumlu hale getirme durumudur. Google, mobilin neden bu kadar önemli olduğunu kendi sözleriyle açıkladı ve bir numaralı gerekçe olarak herkesin akıllı telefonu olması ve sürekli olarak arama yapmak için kullanıyor olmaları.
- Web sitenizi oluşturmak veya yeniden tasarlamak için duyarlı web tasarımı kullanmanız koşuluyla, web siteniz her cihazda harika görünecek ve iyi çalışacaktır . Mobil optimizasyon söz konusu olduğunda neden riske girelim? Duyarlı tasarım ile web siteniz, bir kişinin sitenize erişmek için kullandığı mobil cihaza yanıt verecek ve ne olursa olsun iyi görünecek ve çalışacak şekilde oluşturulacaktır.
- İtibarınıza fayda sağlar . Sadece çevrimiçi değil, aynı zamanda çevrimdışı. İnsanlar harika bir deneyime sahip oldukları bir web sitesini not alacaklar ve kötü bir deneyime sahip oldukları bir web sitesini de not alacaklar. İtibar her şeydir ve çoğu işletme insanlara kötü bir deneyim yaşatmayı göze alamaz – dijital veya başka türlü.
- İşletmeniz modern ve alakalı olarak görülecektir. Piyasadaki en yararlı, değerli ve benzersiz ürün veya hizmetlerden bazılarını sunabilirsiniz, ancak web sitenizin mobil deneyimi zayıfsa veya yoksa, şirketiniz dijital bir dinozor olacak ve insanları başka yerlerden yardım aramaya teşvik edecektir. Öte yandan, mobil uyumlu web siteleri çağdaş, son teknoloji ve yasaldır – akıllı telefonu olan herkesle kapıya ayağınızı sokma şeklinizdir.
Mobil uyumlu olmayan web siteleri, hızla gelişen dijital ortamımızda hızla gözden düşüyor. Zaman geçtikçe, mobil uyumlu daha fazla web sitesi ortaya çıkacak ve bu web siteleri, arama sonuçları sayfasında daha da aşağılara inip müşterilerden uzaklaşacak.
Mobil Uyumlu İçerik Oluşturma
Artık mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmanın neden bu kadar önemli olduğunu anladığınıza göre, içeriğinizi mobil cihazlarda harika görünecek ve her yönden sağlam bir kullanıcı deneyimi sağlayacak şekilde geliştirmenin, düzenlemenin ve biçimlendirmenin beş yolunu burada bulabilirsiniz.
Mobil İçeriğinizi Geliştirmenin 5 Yolu
İster basit değişiklikler ister karmaşık teknik ayarlamalar olsun, bugün web sitenizin mobil içeriğini iyileştirmenin ve mobil cihazlarda olabilecek en iyi şekilde görünmesini sağlamanın beş yolunu inceliyoruz.
Mobil optimizasyonu göz ardı etmek sadece SEO açısından kötü bir fikir değil, aynı zamanda sitenizin sayısız satış kaybetmesine de neden olabilir . Endişelenmeyin, bugün bazı iyileştirmeler yapmak zor değil.
Devamını oku: Neden Kesinlikle Mobil Olarak Optimize Edilmiş Bir Web Sitesine Sahip Olmalısınız?
- Açılır Pencereleri Sınırla (veya Ortadan Kaldır)
Mobil cihazlardaki insanlar, masaüstü bilgisayarlardakilerden çok daha titizdir. Ben de bir mobil kullanıcı olarak, hareket halindeyken ihtiyacım olanı hızlı bir şekilde bulmaya çalışırken her zaman acelem olduğunu biliyorum. Akıllı telefonlarda, doğru şekilde yapılmadıkları takdirde açılır pencereler büyük bir hata olabilir.
Bir masaüstünde, görünen bir pencerenin nasıl kapatılacağı genellikle açıktır, ancak mobilde bu her zaman böyle değildir. Google, resmi bir duyuruda , “geçiş reklamı” olarak bilinen bu mobil reklamların, kullanıcı deneyimine zarar vermesi durumunda cezalandırılacağını söyledi.
Yaş doğrulama pop-up’ları gibi yasaların gerektirdiği şeyler sıralamanıza zarar vermez, ancak bir e-postayı kapmak veya bir ürün satmak isteyen rahatsız edici kesintiler SEO’nuza zarar verir. Kullanıcı sayfadayken ana içeriği kapatmaktan kaçınmalısınız.
- Genişlik için Yüzdeleri Kullan
Mobil cihazlara uygun bir temanız varsa buna benzer bir tema zaten mevcut olmalıdır, ancak her iki şekilde de bilmekte fayda var. Bir sayfada CSS stil sayfaları kullanırken, sütunlar veya resimler gibi öğelerin genişliğini iki şeye dayalı olarak belirtebilirsiniz: piksel veya yüzde.
Örnek olarak, genişliği %50 olarak ayarlarsanız, genişliği sayfaya erişen ekran boyutunun yarısı yapacaktır. Bu, kullanıcılarınızın yatay olarak kaydırmak zorunda kalmamasını sağlar, bu da son derece can sıkıcıdır.
Genişliği piksellere göre ayarlamayı seçerseniz, öğelerin genişliği ekran boyutuna göre değişmez, bu durumda belirli cihazlarda yanlış boyuta sahip olabilirsiniz. Medya sorguları da kullanıyorsanız piksel boyutunu kullanabilirsiniz.
- Sorgularla Sitenizi Mobil Uyumlu Hale Getirin
Medya sorguları , web sitenizi mobil cihazlara duyarlı hale getirmek için kullanılabilir, ancak bunlar yeni başlayanlar için değildir. Bunlar, yalnızca genişlik gibi şeyleri değil, aynı zamanda içeriğin şeklini ve çevreleyen öğeleri de değiştirmenize izin veren CSS kodlamasında kullanılan tekniklerdir.
Bir blog oluşturmak için birçok profesyonel WordPress teması, bu tür bir yanıt verebilirliğe sahip olacaktır, ancak bu tür sorguları kullanırsanız biraz daha fazla esneklik elde edebilirsiniz. Bunları biraz daha detaylandırmak gerekirse, bunları sitenize erişmek için kullanılan cihaza bağlı olarak genişletme veya küçültme yeteneği vermenin yolları olarak düşünebilirsiniz.
Bu sorgular aynı zamanda metnin ne kadar büyük veya küçük olduğunu değiştirmek için de kullanılabilir ve size mobil deneyimi yüksek derecede kontrolle uyarlama yeteneği verir.
- Dikkatinizi Çekecek Şeyleri Ortadan Kaldırın
Kullanıcılarınızın içeriğinize hızlı ve kolay bir şekilde erişmesini istiyorsunuz. Bu hedefe ulaşmak için, aynı anda çok fazla öğe tarafından saldırıya uğramadıklarından emin olmanız gerekir. Bu, özellikle bu öğeler farklı hızlarda yüklenip sayfanın mobil cihazlarda atlamasına neden oluyorsa geçerlidir.
Gidebilecek bir şeye mükemmel bir örnek, hepimizin sahip olmaya alıştığı kenar çubuğudur. Bir mobil ortamda, bu öğe sayfanın en altına indirilir. Ortam sorguları, ekran daha küçük olduğunda bunun gibi öğeleri kaldırmak için kullanılabilir.
- Geleceğe bak
Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP’ler), Google’ın savunduğu bir şeydir ve herhangi bir söz hakları varsa, mobil içeriğin geleceği gibi görünüyor. Bu sayfalar, hızı artıran ve genel olarak çok daha sorunsuz bir kullanıcı deneyimi sağlayan özel bir çerçeveye sahiptir.
Yoğun optimizasyonlarla benzer sonuçlar elde edebilirsiniz, ancak bu, içeriğinizi süper mobil uyumlu hale getirmenin kolay ve erişilebilir bir yolunu sağlar.
Bunun gibi gelecekteki kavramlar, eğrinin önünde kalmanıza yardımcı olacak ve Google, arama sonuçlarında zaten AMP’leri gösteriyor. Başlamak için AMP sayfalarının nasıl oluşturulacağına ilişkin bu kılavuza göz atın . Bu arada, bunun gibi diğer yenilikleri takip etmeye devam edin.
En kısa sürede yeniden tasarlayın
Mobil cihazlar, çevrimiçi içeriğe erişmenin tercih edilen yoludur. Sonuç olarak, Google gibi arama motorları dikkat çekiyor. İnternette gezinmekten büyük satın alma işlemlerine kadar her şey telefonlarda ve tabletlerde gerçekleşiyor ve işinizin göz ardı edilmesini istemiyorsunuz.